. Wanita Nigeria Melahirkan Bayi Kuda

Wanita Nigeria Melahirkan Bayi Kuda


Kota Benin, Nigeria digemparkan sebuah kejadian ketika seorang wanita melahirkan makhluk seperti kuda.
Peristiwa ini terjadi semasa rombongan lawatan ke gereja di Nigeria.  (30/1/ 2013)

Seorang wanita tiba-tiba menjerit kesakitan semasa sesi pembacaan doa. Faraj nama wanita itu awalnya mengalami pendarahan sebelum keluar seekor bayi kuda.
Pemimpin gereja, Penginjil Rev Silva Wealth mengatakan ia juga terkejut dan tercengang tentang apa yang keluar dari wanita itu.

Bayi kuda itu tidak lama kemudian mati dan ahli-ahli gereja mendakwa itu adalah ramalan dan mukjizat Tuhan mereka.

Egiebor seorang perawat yang membantu persalinan sangat kaget ketika menyaksikan bayi yang wujudnya aneh yang dilahirkan wanita itu.Sebagian orang yang melihat bayi itu menyebutnya kambing, tetapi bayi itu lebih mirip terlihat seperti kuda. 

Ia mempunyai leher yang panjang dan telinga yang panjang. Persis sekali dengan seekor bayi kuda. Seorang pendeta yang menyaksikan kejadian itu mengatakan, “Saya tidak boleh menggambarkan objek tersebut. 

Kita telah menyaksikan pemandangan yang dapat membuat orang muntah.” Wanita yang melahirkan bayi kuda itu kemudian segera dilarikan ke rumah sakit karena kondisinya yang sangat lemah. 

Sementara bayi yang mirip sekali dengan kuda itu akhirnya meninggal dunia dan kemudian disemayamkan di gereja setempat sebelum kemudian dikuburkan.


Banyak warga bergegas ke gereja untuk melihat sekilas kuda setelah berita tersebut sampai ke kota.






 Sumber: Nigerian Trends

1 komentar:

hariri mengatakan...

subhanallah, mungkin dia... Ahh tidak boleh berburuk sangka. Ngeri gan

.

.
.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...